Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enAngelova, Maria; Riazantseva, Anastasia
Titel"If You Don't Tell Me, How Can I Know?": A Case Study of Four International Students Learning To Write the U.S. Way.
QuelleIn: Written Communication, 16 (1999) 4, S.491-525Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0741-0883
SchlagwörterAcademic Discourse; Case Studies; Computer Literacy; English (Second Language); Foreign Students; Graduate Students; Higher Education; Qualitative Research; Student Adjustment; Student Attitudes; Writing (Composition)
AbstractExamines the problems that four international graduate students of various linguistic and cultural backgrounds encountered in the process of adapting to the requirements of discipline-specific written discourses during their first year of studies in the United States. Suggests that international students need assistance to adjust more easily to the requirements of the new academic environment. (SC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Written Communication" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: